A mai napon elvégeztük a sífutó pályáink karbantartásának egyik legfontosabb elemét: a szederindákkal és egyéb növényzettel benőtt pályaszakaszok megtisztítását egy nagy szárzúzó szerkezettel. A gépet és személyzetet immár hagyományos módon a TAEG Zrt. biztosította, köszönet érte e helyütt is!
Miután a szeptemberi viharkár utolsó maradványai is eltakarításra kerültek - itt is a TAEG hathatós támogatásával - már nem volt annak akadálya, hogy a szárzúzó traktorral végigmenjünk a szükséges helyeken. Sajnos a kidőlt fák gyökérrel együtt fordultak ki, ezért egy helyen - a 4A pályán a Kőbánya alsó elágazó pont alatt mintegy 100 m-rel - hiába takarították el a törzseket, a két gyökértő földes része olyan közel maradt egymáshoz, hogy a gépi nyomfektetés ezen a szakaszon majd csak azután lesz lehetséges, hogy egy nagyméretű markolóval ezeket onnét eltávolítjuk. (A gyalogos áthaladás azonban már így is biztosított).
Ugyancsak elmaradt a Muck mögötti szakaszon a szárzúzás egy kb. 10 m-es szakaszon, mert ott éppen más nagyméretű közelítő gép dolgozott, szerencsénkre pont azokat a fatörzseket távolította el, amik még az 1-es pályánk ezen szakaszán hevertek. Az elmaradt munkát kézi eszközökkel tudjuk pótolni.
Szintén rossz hír, hogy a Fáber-réti erdész ház alatti kis hidunk (mely ezen a rövid szakaszon a Vadászati Tanösvényt is szolgálja) gyakorlatilag balesetveszélyes szintre korhadt. Erről tájékoztattam a TAEG illetékesét, és ígéretet bírok, hogy a javítás - szerintem inkább a híd cseréje - mielőbb megtörténik.
A fent leírt munka a Kőfejtő út és Muck közötti 20 km hosszúságú pályákon történt. Az Asztalfő felé vezető, önálló 5 km-es "Fehér Kövek" elnevezésű pályánk rendbetétele már korábban megtörtént. Kivételt képez az utolsó 200 m, ahol a tavaly télen kivágott fatörzsek ágainak eltakarítását egy 8fős különítményünkkel holnap fogjuk elvégezni.
Ezek után már csak a havat várjuk! (És néhány elágazó ponti oszlopot és táblát illene még pótolnunk...)