fade
KÖVESS MINKET

fblogo   instalogo   ytlogo
 
KÖVETKEZŐ ESEMÉNYEK
 
2019.02.02. sífutó nyílt nap
(pótnap: 2019.02.16.)
 
FŐTÁMOGATÓINK

invex

   

szigethi

   

ktt

 
   
tilos
 

hirdetes

Hírek

Tájékoztatás: Egyesületünk a téli időszakban november és február között eddig megjelenő hírlevelének kiküldését bizonytalan ideig felfüggeszti. Ezzel együtt igyekszünk – elsősorban a havas időszakban – a híreinket még sűrűbben frissíteni.

2019. január 20.  vasárnap

Honlapunk letölthető információit kibővítettük az összes sífutó pályánk GPS-adataival.

2019. január 14.  hétfő

Minden hó elolvadt………

Ilyenkor ún. “háttér munka” folyik, pl. most a TUHU (turistautak.hu) honlapon frissítjük, aktualizáljuk a sífutópályák nyomvonalait és azok műszaki adatait.

2019. január 12.  szombat

Az éjjel folyamán megérkezett melegfront nem tett jót a hónak. Hiába hozott párhuzamosan 2-3 cm új havat magával, csak roskad a meglévő hó is, különösen, hogy a föld alul még mindig meleg, nincs az első 5-10 cm átfagyva. Így a vizesebb helyen a léc azonnal avarig/sárig szedi fel a havat. Ezzel együtt a legfelső pályákon és mint mindig a volt műszaki zár vonalában az tud csúszkálni, aki nem sajnálja a léc talpát.

A Muckra vezető út nagyon jeges, csak igen türelmes és óvatos vezetők vállalják a felmenetelt!

2019. január 11.  péntek

Ma reggel körbejártam az 1-es pályát. A 3 Pálya Pont -Újréti nyiladék egész jól járható, 10-15 cm van a hófúvás függvényében. Az Újréti nyiladék sajnos a járhatatlan határán van, ugyanis a hó alatt a vizek megjelennek, rátapadnak/fagynak a lécre (katasztrofális: elkerülendő!)

Nem volt még elég hideg, hogy átfagyjon a felső talajréteg. Onnét egyenletesen járható a többi szakasz kb. 8-12 cm körüli hómagasságban, csak a fenyőfák alatt vékonyodik el a hóréteg 2-3 cm-re. Aki kényes a léc talpára az neki se induljon! A volt műszaki zár nyugati oldalának közepe táján szintén vizes az altalaj, ott célszerű középre vagy egészen a szélre kikerülni, egyébként ez a szakasz is jó lenne.

A felvezető út nagyon jeges, igen óvatos vezetést igényel, de legalább a padka széle látható.

2019. január 10.  csütörtök

Az utolsó helyszíni mérésem tegnap reggel volt az egykori műszaki záron: 10 cm. Ehhez ma éjjel esett biztos 4-5 cm, azaz a műszaki zár nyomvonala – ami teljes hosszában 1,8 km – biztos használható. A többi pályaszakaszon a felettük lévő fák sűrűsége függvényében kevesebb hóval rendelkeznek. De feltételezhető, hogy a Kőbánya pontoktól felfelé a legtöbb pálya használható. A hó vizes, a felvezető út tegnap jégbordás volt, a ma éjjeli havazás hatását nem ismerem.

A meteorológiai előrejelzés szerint ez az állapot kb. szombat délig fog fenn állni, utána markáns melegedés lesz. Aki tehát szeretne csúszni, az addig tegye!

2019. január 8. kedd

Ma reggel 11 cm hóban, kisebb hózáporban – igaz valamelyest inkább vizes hóban – de kiválóan használható volt sífutásra a volt műszaki záron található nyomvonalunk. Mint már korábban többször jeleztük, ez a hómennyiség gépi nyomfektetéshez kevés.

2019. január 6. vasárnap

A szombati havas esőben a hóhatár valahol 400 m körül volt. Ebből adódóan még a Károly-magaslati parkoló beszálló pont körül is csak nyomokban van hó, míg a Muckon szabad területeken (ma reggel) 10 cm hó fekszik.

A pályarendszerünk azonban a vizes és változó hómagasság miatt gyakorlatilag nem használható.

A Muckra vezető műút sónedves, jól járható.

2019. január 5. szombat

Néhány cm jött csak hozzá az éjszaka folyamán. Jelenleg Sopron az ország legmelegebb pontja. (+2 C). Lehet, hogy ez a Muck környékén csak 0.0 C, de a max. 5-6 cm hó – különösen fák alatt valószínűleg kevés a sportoláshoz. Mindenesetre csak az próbálkozzon, aki nem sajnálja a léc talpát.

A pályáink egyébként jó állapotban vannak. 2 helyen találunk erdészeti munkák miatt akadályokat:

2-es pálya felső (Ultra oldali) szakasza;

4-es pálya Hétbükkfa parkoló és Tölgyesmocsár alsó pont közti szakaszon (a párhuzamos 4A szakasz a műút mellett azonban szabadon járható.

2019. január 4.  péntek

A tegnapi hó csak arra volt jó, hogy megint lejegesedjen a Muck felé vezető út. A decemberben tapasztalható áldatlan útállapotok nyomán ma – valaki illetékes nyomán – ugyanezt az utat délben lesózták. 12 óra felé az egész felvezető úton sós hólé állt, de legalább nem csúszott….

Egyesületünk mára kapott földmunkagépet néhány még mindig útban álló tuskó eltávolításra. Reméljük, hogy ezt követően még egyenesebb és egyenletesebb pályaszakaszokkal tudjuk a sífutás szerelmeseit megörvendeztetni!

2018. december 17. hétfő

A hideg idő kedvez a pályák állagmegmaradásának. Sajnos az erdészet tájékoztatott, miszerint a Tölgyes mocsár – János pihenő – Hétbükkfa parkoló vonalában erdészeti munkák folynak. Mivel az alsó szakaszokon nagyon kevés a hó, és az itt megadott szakasz nem járható, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy csak a 3 felső pálya használható. Ezek közül a 3-as pálya Tolvaj-árki szakaszát lequadozták, így nem ajánlott a használata. A 2-es pálya Ultra-Seprőkötőhegyi felső szakszén szintén erdészeti munkák folynak, ez sem használható. A maradék szakaszok 8-9 km-t tesznek ki.

2018. december 16. vasárnap

A tegnap délután-esti hószállingózás még hozzá tett valamit a tegnapi alap-hóhoz. Így a fölöttes erdőállomány függvényében a hóvastagság 7-8 és 11-13 cm közt ingadozik. Ez önmagában tökéletes lenne már sífutásra. Különösen, hogy már majdnem minden pályánkon van egy jól használható taposott nyom. A gond az, hogy a talaj alul még nagyon meleg, ezáltal a komprimált hó alul megolvad, és gyakran tapadni kezd a lécre. Később, mikor már nem süti a nap, és hidegebb lesz, akkor meg visszafagy és olyan lesz mint egy bob-pálya. Ez van, összességében azt mondhatjuk, hogy itta TÉL!

Sajnos a 3-as pálya Tolvaj árki szakaszát quadokkal lejárták, csak korlátozottan használható. Ugyancsak sok helyen van vaddisznó túrás a pályáinkon, és néhol a kétlábúak is belegyalogoltak……

A legnagyobb probléma továbbra is a gépjárművel történő megközelítés. A Károly-magaslati parkolóig fel van sózva az út, ez elég biztonságosan járható. De onnét felfelé a néhány centiméter hó rá van vasalva az útra, egy jégpálya minden. Komoly 4×4-es terepjárót is láttam az árokban várni a traktorra, és a nyomok több ilyen esetről árulkodtak. Ha valaki mégis felmerészkedik – különösen lefelé – fokozott türelemmel és figyelemmel tegye!

2018. december 15. szombat

Az éjjeli havazás kb. 5-6 cm új havat hozott (eddig). Ez a magasabb részeken található 2-3 cm keményebb “alappal” már elég arra, hogy aki nem sajnálja a léc talpát, az megnyissa az idei sífutó szezont. Több helyütt erdészeti munka folyik, ezeket a helyeket kerüljük!

2018. december 13. csütörtök

Tegnap már harmadszor havazott idén. Sajnos a 2-3 cm lepelhó sportolásra alkalmatlan. A Récényi út járható, de csúszós (nem annyira, mint múltkor).

Péntek estére, szombat reggelre lehet, hogy több hó is összejön. Emlékeztetőül: a sífutó pályák nyomfektetés nélkül általában 8-10 cm hótól használhatók. 20 cm hómagasságtól igyekszünk gépi nyomot fektetni.

A pályáink alapvetően jó állapotban vannak. Erdészeti munkák miatt azonban biztos nem használható:

4-es pálya Hétbükkfa és Tölgyes mocsár között;

2-es pálya Seprőkötőhegy oldala.

2018. november 29. csütörtök

Másodszor havazott a napokban idén ősszel. Sajnos a 2-3 cm lepelhó sportolásra alkalmatlan. A TAEG a Muck-ra vezető utat letesztította hóekével, de a rajta maradt kevés hó sem olvadt el és a Deák-kúttól felfelé NAGYON CSÚSZÓS az út. A Károlymagaslati parkolóig, esetleg a Hétbükkfáig vagy Jánospihenőig el lehet csúszkálni, de felette tényleg csak lépésben lehet közlekedni.

2018. november 06. kedd

A 4A pálya alsó részén található hidunkat, mely az évek során elkorhadt, majd túlterhelés miatt be is szakadt a TAEG Zrt. parkerdőért felelős részlege felújította. Most szebb mint újkorában – köszönet érte e helyütt is.

2018. szeptember 26. szerda

Markánsan beköszöntött az ősz: ma reggel kemény dér lepte a Fáber rétet, egyesületünk névadóját.

A NAV idén szeptemberben is kiutalta a közhasznú egyesületünk javára befizetett 1%-ot, ami idén 59.620 Ft-ot jelentett. Kis költségvetésű szervezetünknek ez is nagy segítség, köszönjük minden támogatónknak, hogy bennünket jelölt meg kedvezményezettnek!

2018. szeptember 8-9. szombat és vasárnap

Egyesületünk egy újabb kerékpáros élménnyel gazdagodott. Ezúttal 6 fő vett részt a kétnapos közeli kiránduláson, aminek során előbb elautóztunk St. Pöltenbe, majd onnét keskeny-nyomtávú vonattal mentünk fel Mariazellbe. Onnét egy kis hágó érintését követően lefelé ereszkedtünk St. Aegydig, ahol a szállásunk volt. Első nap így 40 km-t tekertünk.

Másnap reggel a környéket jártuk be, míg az idő fel nem melegedett annyira, hogy utunkat kerékpáron is folytatni tudtuk St. Pölten felé. Két napsütéses őszi napon könnyű túrát teljesítettünk, második nap 55 km-rel.

2018. augusztus 30. csütörtök

Megkezdődött a felkészülés a télre! Ma elvégeztük a kaszálást a szárzúzó traktorral azokon a részeken is, amiket a TAEG korábban még nem készített el. Ezzel a pályák füves altalajú részei a hó fogadására alkalmassá váltak, a hátralévő őszi időben már nincs olyan erős vegetációs “nyomás”, hogy érdemben ez megnőjön. A mellékelt fotó az Újréti nyiladék déli szakaszát mutatja a kaszálást követően. Szerencsére most meglepően jó állapotban van ez a sokszor kritikus szakasz, csak a volt műszaki zár felé van néhány komoly nyomvályú, amit az ősz során még fel kell töltenünk.

Ezúton is köszönjük a TAEG támogatását az éves szárzúzás elvégzéséhez!

2018. július 13-15. péntek – szombat – vasárnap

Egyesületünk háromnapos kerékpártúrát szervezett az Ybbs-völgyébe. Első napon a Duna menti A1 autópályától kerekeztünk az Opponitzban található szállásig (56 km – sok szinttel). A második nap az egykori keskeny nyomközű vonalán kialakított kerékpár útvonalon haladt a Lunzi tóig és vissza (84 km). A harmadik nap az első nap nyomvonalán a tervszerű visszavonulás zajlott. A túrán ismét 10 tagtársunk vett részt, jó időnek és gyönyörű vidéknek örvendhettünk.

2018. május 19-20. szombat – vasárnap

Két hónappal az utolsó havas napunk után kétnapos kerékpár túrát szerveztünk a Bős – Pozsony -Bős útvonalon, melyen 10 tagtársunk vett részt.

2018. március 18. – vasárnap

A tegnapi havazás a völgyben 5 cm havat produkált, ami a napsütés hatására intenzíven olvad. A hegyen lévő hóállapotokról jelenleg nem állnak rendelkezésre adatok, de nem feltételezzük azt, hogy 10 cm-nél több hó lenne a felső pályákon. Ráadásul az időszakos hófúvás miatt valószínűleg az is egyenlőtlenül terül el. A pályáink saját belátás alapján nyilván használhatók, de “hivatalosan” nem tekintjük őket megnyitottnak.

2018. március 11. – vasárnap (9:00)

2018. március 12. – hétfő

A mai nappal sífutó pályáink utolsó szakaszai is használhatatlanná váltak, ezzel a 2017/18-as sífutó szezont a Soproni Hegységben bezártuk.

2018. március 11. – vasárnap (9:00)

A volt Vasfüggöny nyomvonala még mindig havas – lásd ma reggel frissített képgalériánkat is – de valószínűleg ez a reggel volt az idei szezonban az utolsó lehetőség a Soproni Hegységben sífutni.

2018. március 9. – péntek

Hiába a meleg idő, nehezen adja meg magát a hó. A volt műszaki zár és környéke – 500 m magasságban – még a fenyők alatt is havas. A hó persze nehéz és vizes, már nem az igazi élményt nyújtja, pedig az optika még megfelelő:

2018. március 8. – csütörtök

Ma este a felső pályák még mind használhatóak voltak, bár erősen olvadt. Csak a napnak leginkább kitett néhány méteren kezd a hó tünedezni. Péntek reggelre fagy várható, vigyázzunk, mert jegesek lehetnek a pályák!

2018. március 7. – szerda

Tegnap délután/este tökéletesek voltak még a pályák. Még a fenyőfák alatti részeken is, ahol mindig vékonyabb a hótakaró. A kb. 5 cm friss hó valóban jót tett nekik. Most az a kérdés, hogy az egyre erősödő nappali felmelegedés mennyi idő alatt viszi el a havat.

2018. március 6. – kedd

A lassan keményebbé váló pályáinknak nagyon jót tesz a ma délelőtti erős havazás. Bár a gépi nyom “éles optikája” biztos csorbát szenved, a kb. 5-8 cm új hóban nem lesz nehéz a síelés és a pályák biztos lágyabbak lesznek. Kérdés, hogy meddig, mert napról napra melegedés következik. Ma délután/este még biztos jól használhatók.

2018. március 5. – hétfő

A hosszú szezon végén is nagyon bosszantó, hogy mások munkájára tekintet nélküli quadosok gyakorlatilag járhatatlanná tették az 1-es és 3-as pálya közös szakaszát mintegy 1 km hosszban. A többi pálya viszont továbbra is jól használható. Miután a gépkocsival feljutás továbbra is nagyon problémás, az alsó szakaszok értelemszerűen nagyobb terhelést kaptak. De a hóvastagság megvan, csak a gépi nyom tünedezik…

2018. március 4. – vasárnap

Szombat este a soproni Vasfüggöny Sífutó Pályákat fenntartó FÁBER Egyesület tagjai számára egy fejlámpás esti sífutást szervezett. Az indulás fél 6-kor volt a Károly-magaslati parkolóból, a rajthoz állókat dr. Simon István alpolgármester és Mágel Ágost önkormányzati képviselő indították útjukra. Az útvonal a Récényi út mentén vezetett a 3 Pálya Ponthoz – a volt műszaki zár, azaz egykori Vasfüggöny (pályáink névadója)-hoz – ahol büfé várta a résztvevőket. Innét a Muck kerülése következett az 1-es pályán, ekkor már csak fejlámpával lehetett közlekedni. A visszaút ugyanaz volt. Összesen 18 fő jött össze az induláshoz. A FÁBER Egyesület ezúton is köszöni a Soproni Önkormányzat támogatását!

2018. március 3. – szombat

A tegnap felfrissített gépi nyomokra a felső pályákon az éjjel még hullott 1-2 cm hó. A pályák kiváló állapotban vannak.

Az eddigieken túl most a 2-es pálya feléig is elkészült a gépi nyom, de FIGYELEM: a pálya felénél látható átkötő nyom a meredeken csak szervíz célokat szolgál, azon ne próbálkozzon senki léccel közlekedni, mert túl veszélyes!

Ugyancsak nagy figyelmet követel továbbra is a személygépkocsival történő feljutás a magasabb régiókba!

2018. március 2. – péntek

Ma délután a pályarendszerünk eddig is géppel kezelt nyomvonalait újra húztuk. Ez különösen a felső pályáknak tett jót, ahol tegnap 4-5 cm friss hó hullott. Az eddigieken túl most a 2-es pálya feléig is elkészült a gépi nyom, de FIGYELEM: a pálya felénél látható átkötő nyom a meredeken csak szervíz célokat szolgál, azon ne próbálkozzon senki léccel közlekedni, mert túl veszélyes!

A feljutás továbbra is problémás: a Deák-kút melletti szakaszon tükörjég van, különösen lefelé veszélyes!! A padka a Károlymagaslattól felfelé nem látható, különösen a járművek találkozásakor van gond. Ha lehet tolassunk vissza a kitérőbe: ez 1-2 perc kiesés, ha traktort kell hívni, az órákba is telhet….

Média hír: a MTV1 csatorna ma felvételt készített a pályáinkról. Adásba 3.3-án szombaton délelőtt 10-12 között megy. (Később még megjelenítjük ezt a részt saját híreszközeinken is.)

2018. március 1. – csütörtök

A korábban géppel “aládolgozott” pályák jól tartják magukat. Lefelé a több használattól kicsit keményebbek, magasabban talán jobbak. A legproblematikusabb a pályák megközelítése, igen gyakoriak az árokba csúszások. A Deák-kút melletti szakaszon tükörjég van, különösen lefelé veszélyes!!

2018. február 27. – kedd (10:00)

A ma délelőtti 1-2 cm-es friss hóréteg jót tesz a lassan keményedő pályáinknak. A legnagyobb probléma jelenleg a fel- / lejutás a Károly-magaslati parkolóig. A Deák-kút melletti szakaszon tükörjég van, különösen lefelé veszélyes!!

2018. február 26. – hétfő (10:00)

“Nyugaton a helyzet változatlan.”…. Azaz: A preparált pályák jól bírták a hétvégi igénybevételt. A hó minősége kiváló, jegesedés sehol nincs, néhány helyen kis hóátfúvás. A hőmérséklet messze fagypont alatti.

2018. február 25. – vasárnap (10:00)

A preparált pályák nagyon jól bírták a szombati igénybevételt. A hó minősége kiváló, jegesedés sehol nincs, néhány helyen kis hóátfúvás. A hőmérséklet messze fagypont alatti.

Sajnos sok helyen belegyalogolnak a nyomba. Az hagyján, hogy a “fékező” (sima) felületen gyalogolnak (tekintsük bocsánatos bűnnek), de sokszor a sínyomon is. Ez utóbbi esetben nyugodtan tessékeljük ki az elkövető(ke)t! (A felszántott futballpályán is lehet focizni, csak nem olyan élvezetes!!)

2018. február 24. – szombat (12:00)

Mára sikerült a nyomfektetés! Bár a 20 km pályából “csak” mintegy 12 km-en van gépi nyom, ez viszont nagyon jó, sőt – amíg le nem tapossák – kiváló! Nem is írok többet, csak beillesztek egy fotót ma reggelről:

Továbbra is azt tanácsolom, hogy autóval max. a Károly- parkolóig menjünk, mert bár felette is takarított az út, de nincs parkolási lehetőség, és nem látható a padka széle, ezért a találkozás nagyon kritikus helyzetet teremt. Használjuk a kitérőket, még kis tolatás árán is megéri!!!

2018. február 23. – péntek (21:00)

Péntek délután szerettük volna – a 2-es pálya kivételével (ahol erdőgazdasági munkák folynak) – a pályákat újra végigfésülni a gépi nyomfektetővel. Sajnos előbb a gépen kellett megint szervízmunkát végeznünk, majd amikor nekiindultunk, akkor kiderült, hogy a meredekebb szakaszokat az időközben lehullott hó annyira akadályozza, hogy csak nagyfokú kerülőkkel vagyunk képesek ezeket meghúzni. A munkát 21 órakor megszakítottuk, és szombat reggel új próbálkozásunk lesz.

Pénteken azt szerettük volna, – és az alsóbb szakaszokon helyenként majd látni is – hogy a 2 m széles hengernek a jobb oldalán húzunk csak klasszikus nyomot. A nagy frisshómennyiség, és ennek a motoros szánnak a képességei arra kényszerítenek bennünket, hogy holnap csak lehengerezzük a pályákat. Ezzel is lényegesen megkönnyítjük a haladást, ill. biztonságosabbá tesszük a lejtőket.

A Récényi úttal kapcsolatban FONTOS közlemény: mindenkinek azt ajánljuk, hogy MAXIMUM a Károly-magaslati parkolóig menjen fel autóval. (A Sopron Starttól lenyomtuk az utat a Fáber rétig, tehát már ott lent is lehet hagyni a járművet). Bár az út “ránézésre” és valóban egyszerűen járható, de ha két kocsi találkozik, akkor azonnal gond lesz, mert nem lehet látni a padka szélét és csak ma délután is két pick-up-ot is menteni kellett az árokból (nagy traktorral)!!!! Mi lesz akkor a két-kerék meghajtásokkal?

2018. február 23. – péntek (12:00)

A folyamatos szitáló havazás csak javítja a pályák konzisztenciáját. A legtöbb nyom így “taposott” nyom benyomását kelti, de sok helyütt alul ott a gépi nyom szilárd alja.

Az Erdészház alatti keresztbe dőlt tölgyfát az (illetékes) erdészet eltávolította. Köszönet érte e helyütt is a gyors bevetésért! Ezzel megnyílt a lehetőség a ma délutáni – hétvége előtti – nyomfektetést a Sopron Start pontig elvégezni. Reményeink szerint estére a 2-es pálya kivételével (ott erdészeti munkák folynak) minden pályára tudunk gépi nyomot húzni, lévén a nyomfektető eltört vonórúdját is villámgyorsan meghegesztették a szorgos kis manók…..

2018. február 22. – csütörtök (12:00)

Sok hó = sok tennivaló…. Tegnap estére sikerült a motoros szán gépi hibáját megtalálni és javítani. Ezt követően indult meg a nyomfektetés már sötétedés után. Sajnos ekkor meg a (széles) nyomfektető vonórúdja tört el. Szerencsére olyan helyen, ahol a mentést meg tudtuk szervezni. (Részletek majd egy hírlevélben…)

Bízunk abban, hogy a hétvégére a Roth Szakiskola el tudja takarítani az Erdészház pont alatt keresztbe dőlt tölgyet, ezzel le fogjuk taposni a nagy havat egész a Sopron Start pontig (Kőfejtő út). Ezzel a nem autóval közlekedők is elérik majd a pályát az uszodai buszmegállóból. De ajánljuk mindenkinek ezt a beszállási pontot, aki nem szívesen megy autóval a jeges Récényi úton.

Péntek este (vagy szombat reggel – a havazás függvényében) a pályákat akkor is újra fogjuk járni, ha nem sikerülne megcsinálni a nyomfektetőt, mert a csak üres gépmenettel lenyomott havon is könnyebb menni, mint a 30 cm mély hóban.

2018. február 21. – szerda (10:00)

A tegnap esti nyomfektetést – a helyszíneket lásd az aktuális pályaállapotoknál – különösen az 1-es pályán az éjszaka még hozzá hullott hó, de különösen a szél eléggé befújta. A motoros szánnak ma újabb szervizre van szüksége, ennek ellenére megpróbálunk még egy kicsit rádolgozni a legkritikusabb (1-es kör) szakaszra. A 4 és 4A pályákon van már taposott nyom is, ezek jól használhatók.

A Károly-magaslat parkolójáig jól fel lehet jutni, de onnét a Muckra fel már “kalandosabb” lehet. Délelőtt a fél út volt kitolva, gondolom délutánra a másik felére is sor kerül, de ezzel együtt a kerülések veszélyesek lehetnek. Javaslom, hogy jobbára a 4×4 és/vagy a lánccal rendelkező autók menjenek feljebb.

2018. február 20. – kedd (21:00)

Komoly hóutánpótlás érkezett. A Fáber-réttől a Muckig gépi nyom van a 4 és 4A nyomokon. Az Erdészháztól a Város felé a pálya egy kidőlt tölgy miatt nem használható. Az 1-es Pálya (Muck-kör) szintén géppel preparált. A 2-es és 3-as pályára ma nem jutott idő…. de a havazás kitart péntekig, addig úgyis még javítani kell a nyomokat.

2018. február 18. – Vasárnap (9:00)

Naponta változik a meteorológiai helyzet. Ma reggelre végig 4 cm (vizes) új hó esett. Az alsó pályák tegnapi 0 méretéhez ez kevés, de a felső pályák elhasználtságát mindenképpen feljavítja. Gépi nyomfektetéshez ez azonban kevés (és vizes).

Reggel még nem volt hómentesítve a felvezető út, gondolom, hogy ez a délelőtt folyamán megtörténik. Óvatos vezetés igényeltetik!!

2018. február 17. – Szombat (10:00)

A tegnapi eső és felmelegedés azért megtépázta a felső pályáinkat is. Alapvetően a Kőbánya /Ácsok pontja magasságától használhatók csak a pályáink, de ott is helyenként szárazulatokat kell kerülni. A legjobb továbbra is a névadó Vasfüggöny szakasz nyugati irányba. Meredek helyeken vigyázzunk, mert a jeges pályák “bob-pálya” effektust képeznek.

A meteorológiai előrejelzés szerint holnapra, vasárnapra kapunk friss havat, ill. a héten még további új hó is várható. Legyen így….

2018. február 16. – péntek (11:00)

A reggeli eső nem mosta el a pályáinkat, de rájuk fagyott, így elég jegesek lettek. A déli napban további olvadás ill. felengedés várható. Reméljük, hogy a szombat éjjelre beígért havazás a hét végére kellemesen felfrissíti a pályákat.

2018. február 15. – csütörtök (9:00)

Néhány kép a ma reggeli 1-es pályáról: a Muck körül.

2018. február 14. – szerda (19:00)

Ma estére sikerült a legmagasabban fekvő 1-es pályánkon gépi nyomot húznunk. Sajnos a hó alkonyatkor is még kicsit vizes volt, ezért nem ment könnyen a feladat, ráadásul a motoros szánt és nyomfektetőt is újdonsült utánfutónk bevetésével kellett felvinnünk a Muckra. Az 1-es körön túl húztunk nyomot a volt műszaki zár meghosszabbításában is Harka felé még kb. 400 m-t, és a West-Endtől kiindulva a 2-es pálya felső szakaszán a Nagy-Ultra alatti nyeregig (közel 1 km). Visszafelé egy “szervíznyomot” hagytunk magunk után az “Ultra-nyiladékon”, de ezt SENKI NE HASZNÁLJA, mert meredek és kevés hó van rajta.

2018. február 14. – szerda

Az éjjel további hó hullott. Lásd aktuális hóadatainkat! Sajnos ez a mennyiség is a nyomfektetés lehetőségének a határán van. A fákkal borított területen – és ez a több – 15-16 cm hó található, ami a nap folyamán biztos roskadni fog. Csak a volt műszaki zár, és néhány helyen feljebb a Muck környékén éri el a hó a 20 cm vastagságot.

2018. február 13. – kedd

Nincs még vége a télnek, annak ellenére, hogy ma Sopronban egész nap esett az eső. Ez viszont a 400 m feletti magasságban már hó formájában jelentkezett. A Muckon a letaposott régi hó felett este 6 órakor 13 cm hómagasságot mértem.

2018. február 11. – vasárnap

A magasabban fekvő és jól előkészített pályáinkon nagy részvétel mellett sikerült ragyogó napsütésben és kiváló minőségű hóban lebonyolítani az idei Sífutó Nyílt Napunkat. A helyszín ezúttal a pályáink névadója volt: az egykori VASFÜGGÖNY (volt műszaki zár) 500 m körüli magasságban, jobbára északi fekvésével délig kitartotta a havat számunkra. Eközben alkalom volt tanulásra szakavatott edzőkkel, lécek és pálya próbálásra. Bemutattuk nyomfektető eszközeinket is.

A többit mondják el a képeink.

Záradék: hétfő-szerda között ismét előfordulhat némi havazás, ami a ma eléggé igénybe vett pályáinknak biztos jót fog tenni. A péntekre prognosztizált meleghullámig a felső pályák – legalább kora délelőtt – mindenképpen használhatók lesznek még.

2018. február 10. – szombat (18:00)

Egyesületünk vezetése úgy döntött, hogy a holnap, 02.11. vasárnapra meghirdetett Sífutó Nyílt Napot – mint pótnapot – megtartja. Ezt a jelen hóviszonyokra és meteorológiai előrejelzésekre alapozzuk.

Időpont: 10:00 (kb. 11:30-ig)

Helyszín: Récényi út és volt műszaki zár kereszteződési pontja

Elérés: gyalog a Récényi úton (a fedett uszodától kb. 4,5 km!), járművel ugyanezen az úton. Az út jól járható, találkozáskor a csúszós padkán kell ügyelni és néhol jégbordák vannak még.

PARKOLÁS: A Brennberg felé kiágazó (sorompós) út torkolatában, vagy a Muckon. Ezekből a parkolókból a helyszín 50-100 m-en belül elérhető gyalog.

Sífutó felszerelést mindenki hozzon magával, de lesznek kölcsönözhető és próbafelszerelések is.

2018. február 10. – szombat (09:00)

A hideg még kitart, különösen reggel és 16 óra után. Ez idő közt a hó még magasabb helyeken is vizes. Igazán jó a névadó pályánk (volt Vasfüggöny), ezzel együtt használható az 1-e sés 3-as pálya. 2-es 4-es nem ajánlott. A felvezető műút jégbordás, de használható.

2018. február 9. – péntek (09:00)

Szerda este próbáltam a pályát 10 cm hóban a volt műszaki záron, jól ment. (Sajnos csütörtökön nem voltam itthon.) Ma péntek reggel 8 és 9 óra között megint a volt műszaki záron voltam. A mellékelt kép beszéljen helyettem:

Egyébként sok más nyomot is láttam a sajáton kívül, biztos voltak többen csütörtökön délután.

2018. február 7. – szerda (14:00)

A mai havazást követően a pályáink ott ahol nem folynak fakitermelési munkák már használhatók. A völgyi hómagasság 8 cm, a hegyi 10 cm. Köszönhetően a legtöbb pályaszakasz jó állapotának már ennyi hóban is lehet sífutni. Sajnos ez gépi nyomfektetéshez még nem elég. A hó konzisztenciája még elfogadható, de tendál a vizesedéshez, ezért biztos a magasabb pályák lesznek jobban használhatóak reggel és délelőtt (esetleg az alkonyi órákban).

A Muckra vezető utat az erdészet hóekéje megtisztította, de számítani kell arra, hogy a maradék hó ráfagy az útra és erősen csúszni fog.

A 2018.02.11 – vasárnap – 10:00 órára tervezett Sífutó Nyílt Nap megrendezése még függőben van, döntés a hóviszonyok függvényében valószínűleg csak szombat délután/este. Kérem figyeljétek a honlapunkat!

2018. február 1. – csütörtök

A szokatlanul meleg január után az előrejelzések hidegre forduló februárt prognosztizálnak. Amennyiben az időjárás havasra fordul, – és legalább 15-20 cm nem vizes hó lesz a réten – Egyesületünk a korábbi évekhez hasonlóan idén is megtartja a Sífutó Nyílt Napot. A nyílt nap alkalmával szakavatott oktató segít – ingyenesen – az első mozdulatok helyes elsajátításában.

Ennek helye a Fáber-réti erdészházak mögötti első “oldalrét”. (El kell indulni a nagy rét felé, de a Motorfűrészes Tanpálya sarkán azonnal balra kell fordulni és 20 m-en belül elérjük a helyszínt.) Ingyenes parkolási lehetőség a Károlymagaslat alatti Kalandpark előtti parkolókban van. Az első időpont febr. 4. vasárnap 10:00 óra. Amennyiben a hóviszonyok nem lesznek megfelelőek, akkor az esemény pótnapja febr. 11. ugyanebben az időpontban. A részletekkel kapcsolatban kérem figyeljék híreinket a honlapunkon!

Sífutó felszerelést mindenki hozzon magával, és figyeljen a megfelelő ruházat használatára (ne öltözzön túl melegre, de legyen a mozgás utáni időre meleg száraz ruha kéznél). Egyesületünknél Szigethi Béla biztosít igény esetén kölcsön felszerelést 2.000 Ft/fő/nap ellenében. (Elérhetőséget lásd a honlap menüjében).

2018. január 14. – vasárnap (11:00)

A ma délelőtti pályaellenőrzés alapján a hómagasság az egész területünkön (a szabad helyeken) 5-6 cm között van. A hó vizes, a többnapos eső utáni tócsák a mínuszos léghőmérséklet ellenére nincsenek befagyva. Összességében elmondható, hogy ez a hó sportolásra még nem alkalmas. Ennek ellenére, ha valaki ne